Unit/Tajuk
|
Pengetahuan dan Kefahaman
|
Prinsip |
Aplikasi |
Sintesis |
Penilaian |
Cara-
Cara
Menilai
|
Alat Bantu
Mengajar
|
||
Konsep
|
Fakta
|
Kemahir-
an
| |||||||
Unit 1
Pengalaman
Muzikal;
- Menyanyi
pelbagai
repertoir
|
Dinamik
- Kuat
( f )
-Lembut
( P )
Ton Suara Manusia -lelaki dan perempuan -serak -Lembut -Garau -Nasal -Halus -Nyaring Tempo -cepat -lambat |
Dinamik dalam
persembahan repertoir
memberi-
kan perasaan
kepada
pendengar.
Dinamik- sifat kuat atau lembut sesuatu bunyi
Suara berbeza
mengikut kematangan/ jantina seseorang Kecacatan alat artikulasi mempengaruhi ton suara manusia Tempo adalah kelajuan detik dalam muzik Tempo dalam lagu mem- pengaruhi mood kesukaran sesebuah lagu itu dinyanyikan. |
Meng
aplikasi
Mem
banding-
beza
Menyata- kan Mencirikan Menjana idea Meng- konsepsi |
Bloom
( aras kognitif),
psikomotor,
afektif,
sosial
Howard Garner (Kecerdasan pelbagai) |
Meng
intepretasi
-kan
Melaksana-
kan
Membuat
keputusan
|
Menggabung
-kan idea
Menghasil-
kan persembah
an kreatif.
Mengenal-
pasti
hubung
kait
|
Secara inklusif semasa
P&P
Ujian formatif dan
sumatif
( formal )
Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) Aspek yang dinilai; *Kemahiran *Kefahaman *Pengetahu -an murid tentang dinamik, ton suara manusia, tempo |
Pemerhati
an
Perbincang
an
Soaljawab
(lisan)
Refleksi
Lisan
Amali
Bertulis |
Buku, CD,
Carta sumber
P&P
Pendidi
kan
Muzik KSSR Tahun 2
Skor, Senikata lagu
Keyboard
Gambar-
gambar
Benda maujud
Lembaran
kerja
|
Friday, 23 November 2012
JPU MUZIK Tahun 2 PENGALAMAN MUZIKAL
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Tahniah, perkongsian maklumat yang bermanfaat! ^^
ReplyDelete